跟我說愛我 ..

2020121107:02
【好歌推薦/SKLinの卡拉OK
 

...春風吹呀吹 吹動樹枝頭      抖落一地愁 煩惱不再有

心跳的節奏 是無言的交流    彷彿你已開口跟我說 愛我 ...

這首節奏輕柔的國語(民歌)-"跟我說愛我",由-梁弘志 (1957-2004)作詞、作曲,1981年收錄在蔡琴(1957年生) 「一千個春天」專輯裡,那時正值大二時期的梁弘志受洗歸主,之後創作此曲 "跟我說愛我"已隱含了福音信息,情歌中融著與天父之愛。
..緊握住這一刻,譜成了永恆的歌
簡單鋪陳卻流露自信與勵志..很懷念、很耐人回味..給您優質好姐妹淑蘭& A咪溫柔、中英文雙聲帶詮釋與您懷舊分享~SKLin
 

蔡琴 - 跟我說愛我 Tell me You Love Me (官方完整版MV)

原唱影音來源.. YouTube- Timeless Music..
(本拷貝影音係愛好歌唱者練習曲,如涉及版權請通知本人立即刪除影片。) 


跟我說愛我 ~ 蔡琴

原唱影音來源.. YouTube Lvcatable Cat Chan ..
(本拷貝影音係愛好歌唱者練習曲,如涉及版權請通知本人立即刪除影片。)
 

彭彥棋薩克斯風音樂《跟我說愛我》
 
原唱影音來源.. YouTube Chiang Ann ..
(本拷貝影音係愛好歌唱者練習曲,如涉及版權請通知本人立即刪除影片。)
 
 

跟我說愛我 - 蔡琴/ 國語版 ( Cover: 王 淑蘭 )
 

跟我說愛我 / Tell Me You Love Me
-中英版 ( Cover: Amy Chang )

 

跟我說愛我 /中英版
作詞:梁弘志/ 作曲:梁弘志

 

曾在門外徘徊 終究進得門內

這不是一場夢 只求時光你別走

但願它不是 一個結束的開始

緊握住這一刻 譜成了永恆的歌

 

春風吹呀吹 吹動樹枝頭

抖落一地愁 煩惱不再有

心跳的節奏 是無言的交流

彷彿你已開口跟我說 愛我

 

Used to wonder outside your do finally inside now

This is not a dream finally inside now

This is not a dream time, please don’t slip away.

Just wish it is now a end of a beginning

Hold on to this moment the end of a beginning

And hold on to this moment ,and let’s write our eternal song

The wind of spring breezes through blowing against the twigs

All the sorrows fell to the ground

No more worries to bother us

The rhythm of our heartbeat

Are interwining without a sound

Seems like you’re telling me Love me

 

Just wish it is now a end of a beginning

Hold on to this moment. and let’s write our eternal song

The wind of spring breezes through blowing against the twigs

All the sorrows fell to the ground

No more worries to bother us

The rhythm of our heartbeat

Are interwining without a sound

Seems like you’re telling me Love me

Please love me love me